2016. szeptember 22., csütörtök

Kókuszos szelet Mohától, gluténmentes

Ezt a finomságot Mohától hoztam, bizton mondhatom, hogy nem csalódtam benne. Nagyon finom, tömény, kiadós édesség ez a kókuszos szelet. A leírt mennyiség egy egész adag, én felet készítettem és az sem volt kevés. A kókuszos lap kissé morzsolódik, de ez egyáltalán nem rontja az értékét. A krémhez én rizslisztet használtam a búzaliszt helyett.



Hozzávalók egy 30X36 cm tepsihez:
A tésztalaphoz
10 tojás fehérje
30 dkg cukor (lehet kevesebb is)
40 dkg kókuszreszelék (én kávédarálón ledaráltam)
A krémhez:
10 tojás sárgája
8 kanál cukor
3 kanál rizsliszt
3 dl tej
3 kanál kakaópor
15 dkg vaj
A mázhoz:
15 dkg magas kakaótartalmú csokoládé (most étcsokit használtam)
7 dkg vaj

A tojások fehérjét kemény habbá verjük apránként adagolva hozzá a cukrot. Végül óvatosan beleforgatjuk a kókuszreszeléket. Sütőpapíros tepsibe egyengetjük és 15 perc alatt megsütjük 180 C fokra előmelegített sütőben. Nem szabad túlsütni, ha kezd színeződni a teteje, akkor már jó.
A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, a rizsliszttel, a kakaóporral majd felöntjük a tejjel. Lassú tűzön, folytonosan kevergetve besűrítjük a krémet, majd kihűtjük. A puha vajat habosra keverjük, hozzáadjuk a hideg főzött krémet, majd a tésztalapra kenjük. 
Másnapig hűtőben dermesztjük.
A csokoládét lábasba tördeljük, hozzáadjuk a vajat és vígőz felett összeolvasztjuk. Rásimítjuk a krém tetejére, ha kissé mgdermedt késsel bejelöljük a szeletek helyét, majd tálalásig ismét hidegre tesszük.



3 megjegyzés:

  1. Kedves Ildikó,
    Ma sütöttem meg ezt a süteményt, de a kókuszos rész darabokra morzsálódik....(nem volt túlsütve). Mi az az alapanyag, ami összefogja a tésztát? Mert a fehérje nem bizonyult annak...Várom segítő válaszod

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ildikó, kicsist dühös vagyok, mert a tésztából kihagytad azt az alapanyagot, amitől a tészta nem esik morzsáira....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán sajnálom, pontosan azt tettem bele, ami le van írva. Kissé morzsálódott, de látod a fotón is, hogy rendben volt. A receptet én is máshonnan kölcsönöztem, nekem megfelelt. Tényleg sajnálom, ez a sütemény amúgy igen finom.

      Törlés