2016. augusztus 20., szombat

Kókuszos vörösáfonyás csiga


Piszke receptje , egy nagyon finom, szaftos, édes sütemény. Csak ajánlani tudom! Ő friss eperrel, én aszalt vörösáfonyával készítettem. 

Hozzávalók:
A tésztához:

40 dkg liszt
0,5 dl langyos víz
4 dkg cukor
2,5 dkg friss élesztő
2 dl kókusztej
3 dkg langyos vaj
csipet só
A sütéshez:
3-4 dl kókusztej
4 dkg cukor
1 ek étkezési keményítő
A töltelékhez:
20 dkg aszalt vörösáfonya
10 dkg kókuszreszlék
5 dkg cukor

A kókusztejet 4 dl-es konzervben vásároltam, a maradékot másra használtam tejszín helyett. A langyos vízbe egy kiskanál cukrot szórunk, felfuttatjuk benne az élesztőt és a többi hozzávalóval selymes, rugalmas tésztát dagasztunk. Letekarjuk és egy óra alatt duplájára kelesztjük.
Kivesszük a dagasztótálból, ketté osztjuk és mindegyik tésztadarabból egy vékony téglalapot nyújtunk. megszórjuk kókuszreszelékkel, vörösáfonyával, cukorral, majd szorosan feltekerjük.
Éles késsel 1,5 cm széles csigákat vágunk, kivajazott kerek tortaformába helyezzük egymástól 1-2 cm távolságra (2 tortaforma fog megtelni ezzel az adaggal) és még 25-30 percig letakarva tovább kelesztjük.
Én az egyik adagot lefóliáztam és a hűtőbe tettem reggelig, amikor is egy óra szobahőmérsékleten való pihentetés után az alábbi módon kisütöttem.
Sütés előtt meglocsoljuk a kókusztejjel amelyet előzöleg összekeverünk az étkezési keményítővel és a cukorral.
180 C fokra előmelegített  sütőben rózsaszínűre sütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése