2016. március 13., vasárnap

Pueblai mole Frida Kahlo Füveskönyvéből és V.K.F.!

A Vigyázz! Kész! Főzz! 77. forduló háziasszonya ez alkalommal Eszter, a Tűpárna és habverő blog írója.  A téma "Egy falat irodalom", ahova olyan recepteket kell elkészíteni és dokumnetálva elküldeni, amit bármelyik irodalmi mű ihletett. 



Amikor a Frida Kahlo Füveskönyvéből inspirált életrajzi regényt olvastam,  már akkor elhatároztam, hogy amennyiben be tudom szerezni az alapanyagokat, hát több receptet is elkészítek belőle. Ennek a csodálatos művésznőnek az élete teljesen lenyűgőzött engem, nagyon boldog vagyok, hogy az ő receptje alapján elkészíthettem a pueblai molet és részt vehettem ezzel ebben a gastrojátékban.



A recept hozzávalóit  úgy írtam le, ahogy a könyvben olvastam, de elkészítéskor én feleztem az adagot (így is hatalmas mennyiségű szószom lett, több mint 1,2 liter) és pár alapanyagnál jócskán lecsökkentettem a mennyiséget. Például a zsírnál és természetesen a csípőspaprikánál. 

Hozzávalók:
15 főtt csirkedarab  (én sült csirkecomokat)
A szószhoz:
5 chipotle chili
12 mulato chili
12 pasilla chili
(én fresno, habanero, fire flame és jalapeno chilit használtam)
45 dkg zsír (én kb 10 dkg-ot)
5 gerezd fokhagyma
2 kisebb fej hagyma
4 ropogós tortilla (én tortilla chipset)
1 barnára pirított zsemle
12 dkg mazsola
25 dkg mandula
15 dkg szezámmag
1/2 kanál őrölt ánizs
1 kk őrölt fahéj
1 nagy banán
15 dkg mogyoró
1 kk koriandermag
1 kk őrölt szegfűszeg
1 kk őrölt feketebors
30 dkg csokoládé (magas kakaótartalmú)
25 dkg hámozott, magozott paradicsom (én konzervparadicsomot)
húsleves
A chilit kettévágjuk, kiszedjük a magját, eltávolítjuk az ereket, a forró zsírba dobjuk és ropogósra sütjük. A zsírból kiszedjük és forró vízbe dobva további 20-25 percet főzzük, majd a banánnal együtt pépesre zúzzuk.
A mogyorót és a mandulát megdaráljuk.
A visszamaradt zsírba adagoljuk a karikára vágott hagymát és a fokhagymát, pirosra sütjük,  majd apránként belekeverjük  a többi  hozzávalót is.  A húslevessel felöntve, az edényt lefedve, lassú tűzön 2 órát főzzük, gyakran kevergetjük és mindig pótoljuk az elpárolgott folyadékot.
Végezetül turmixban krémesre daráljuk a szószt és a főtt (most az én esetemben sült) csirkére öntve fogyasztjuk, pirított szezámmaggal megszórjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése