2015. május 15., péntek

Vitello tonnato - reteta tradusa

A vitello tonnato egy olasz, pontosabban egy piemonti előétel. A főtt borjúhús helyett én most vékonyra szeletelt sült marhabélszínt használtam, de láttam már receptet sovány főtt disznóhúsból is.


Hozzávalók:
1 darab marhabélszín (kb 1 kilós)
só, bors
2 kanál olívaolaj
A szószhoz:
1 tojás sárgája
1,5 dl olaj
15-20 szem kapribogyó
1 kk mustár
citromlé

bors
1 doboz olajos tonhalkonzerv
2-3 kanál fehérbor


A húsdarabot szárazra töröljük, lehártyázzuk, majd bőven beszórjuk frissen tört feketeborssal és durva tengeri sóval. Leöntjük 2 kanál finom olívaolajjal és legalább egy éjszakára fólia alatt hűtőszekrénybe tesszük, hogy érlelődjön.
Másnap forró serpenyőbe ültetjük és közepes hőfokon minden oldalát 1,5-2 percig pirítjuk. Mikor körös-körben szépen megpirult tepsibe helyezzük és betesszük a sütőbe, ahol 85 C fokon 4 órát!!! sütjük.
Lehet soknak tűnik ez a sütési idő, de nyugalom és bizalom! A hús tökéletesen megsül, belül finom, puha, omlós lesz. 
A 4. óra lejárta után a húsba maghőmérőt dugtam, akkor volt teljesen kész amikor az 76 C fokot mutatott. A sütésről segítséget innen vettem.
A szószhoz a tojás sárgájából, a mustárból és a halkonzerv olajából illetve a napraforgó olajból majonézt készítünk. Sóval, borssal, citromlével, fehérborral ízesítjük, majd hozzáadjuk a tonhal darabkákat, a kapribogyókat és alaposan összevegyítjük.
Ezzel a finom hideg mártással tálaljuk a vékonyan felszeletelt húst.
Fenséges előétel, de akár önálló fogásként pirítóskenyérrel laktató vacsora is lehet.



 Sos tonnato
Ingrediente:
1 galbenus de oua
150 ml ulei de floarea soarelui
1 conserva de ton maruntit (in ulei)
2-3 linguri de lamaie
2-3 linguri de vin alb (se poate omite)
1 lingurita de mustar
1 lingura de capere marinate
sare si piper dupa gust
smantana sau iaurt
Pregatim o maioneza din galbenusul de oua cu uleiul de floarea soarelui si cu uleiul din conserva, adaugam mustar, lamaie, vinul, asezonam cu sare si piper. La final amestecam tonul din conserva si caperele maruntite.
Se poate subtia cu cateva linguri de smantana sau iaurt.
Se serveste langa carne fiarta si racita de vita sau porc.

2 megjegyzés:

  1. elképesztően finom, elsőre furcsának tartottam a kombinációt, miután megkóstoltam nem bírtam leállni...topkaja :) gratula! és köszi

    VálaszTörlés