2015. március 19., csütörtök

Mandulás burgonyakrokett Lajos Maritól

Ezt a receptet a Szakácsmustra virtuális gasztrojátékra készítettem.
A játék kitalálója Erika, a mostani játévezető  pedig Gabi, a Fűszermánia blog írója. A szakács akitől pedig sütnünk-főznünk kell nem más mint Lajos Mari, akinek a munkásságát igen jól isemerem, a Nők Lapja újságból rengeteg receptjét elkészítettem már.
Most egy köretet választottam tőle, a mandulás burgonyakrokettet s ha nem is követtem szó szerint a receptet, azért sikeresen elkészítettem, nagyon finom lett.


Hozzávalók:

80 dkg burgonya
4 dkg vaj
5 dkg liszt (rizsliszt)
2 tojás sárgája (én egész tojásokat tettem bele)

reszelt szerecsendió
A bundázáshoz:
10 dkg szeletelt mandula
1 tojás
2-3 kanál liszt (rizsliszt)
olaj a sütéshez

A burgonyát héjában, sós vízben megfőzzük, meghámozzuk és krumplinyomón áttörjük. Ha kihűlt összekeverjük a többi hozzávalókkal. Ping-pong labda nagyságú golyókat formázunk a masszából, először lisztbe, majd tojásba és mandulaforgácsba forgatjuk.
Bő, forró olajban megsütjük, papírszalvétára szedjük, azon forrón köretként tálaljuk.
Önálló fogásként is fogyaszthatjuk egy finom édes-savanykás paradicsomszósszal, egy bögre teával pedig kitűnő vacsora is lehet.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése