2014. december 21., vasárnap

Szilvalekváros tepertős papucs

A szilvalekváros tepertős papucsot Évánál láttam először, már akkor megfogalmazódott bennem, hogy ezt el fogom készíteni. Nagyon ízlett a végeredmény s habár elsőre fél adagot sütöttem méltán mondhatom: ez a sós-édes sütemény egy csoda a maga egyszerűségében. Készítsétek ti is el.


Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 dl tejszín
1 tojás
2 tojás fehérje
7,5 dkg kacsazsír
3,5 dkg élesztő
1,5 kk só
1 kk cukor
7 kk fehér bor
35 dkg darált tepertő (én most kacsatepertőt használtam)
Töltelékhez:
sűrű szilvalekvár
Tetejére:
porcukor
A langyos cukros  tejszínbe morzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni.
A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a  többi hozzávalót a tepertő kivételével, majd rugalmas, puha tésztává gyúrjuk az élesztős tejszínnel. Deszkára borítva alaposan kidagasztjuk, letakarjuk és huzatmentes helyen 30 percet pihentetjük. Én a pihentetést a mikróhullámú sütőben szoktam végezni, de ha az foglalt, akkor a ruhásszekrényben. Ott megfelelő a hőmérséklet is.
A tésztát 1 cm vastag négyzetre nyújtjuk, megkenjük a tepertővel, majd hajtogatjuk: fentről középig, lentről fel, jobbról középig, balról jobbra. Ismét letakarjuk és 1 órát kelesztjük. Nyújtjuk, hajtogatjuk, pihentetjük még 2X.
Végezetül 5 mm vastagra nyújtjuk, 4X4 cm-es négyzetekre vágjuk, mindegyik négyzet közepére 1 kiskanál lekvárt teszünk, majd két ellentétes sarkát alaposan összecsípjük, kissé meg is tekerve azt.
Amíg a kis lekváros papucsaink pihennek a tepsiben előmelegítjük 180 C fokra a sütőt. 
Rózsaszínűre sütjük a süteményket, majd porcukorral meghintve tálaljuk.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése