2014. április 7., hétfő

Csalánfőzelék


Aki szereti a spenótot, az még jobban fogja szeretni a csalánt. Ki ne hagyjátok  ha lehetőségetek van ezt a csak tavasszal szedhető finomságot, kóstoljátok meg.
 
Hozzávalók:
2 liter csalán
5 dkg vaj
1 kanál liszt (most rizslisztet használtam)
3-4 dl tej
1 dl tejszín
3-4 cikk fokhagyma

bors
szerecsendió 

A csalán leveleit lecsípkedjük, több vízben alaposan megmossuk, majd bő, lobogó, sós vízben 10 percet főzzük. Leszűrjük.
A vajat megolvasztjuk, beleszórjuk a lisztet és habzásig forraljuk, közben kevergetjük. Beleszórjuk a zúzott fokhagymát és felöntjük a hideg tejjel és további kevergetjük. Annyi tej kell hozzá, amennyitől vastag, tejfölszerű marad a mártásunk. Eleinte úgy tűnik csomós lesz, de ha tovább kevergetjük csodálatosan egyneművé válik. Sózzuk, borsozzuk, pár csipet frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük, végezetül pedig beleöntjük a tejszínt is. Ha  a mártásunk megfőtt beletesszük a csalánt és összerottyantjuk az egészet.
Most buggyantott tojással és puliszkával ettem, de bármilyen főzelékfeltéttel finom .


 

2 megjegyzés:

  1. Én meg kedden készítettem csalánfőzeléket:) Én töltött zsemlét készítettem feltétnek. A tiéd is nagyon jól néz ki. Engedd meg, de szerintem csalánt egész a tél beálltáig lehet szedni, mindig van zsenge...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak tavasszal találok friss, zsenge csalánt, utána már nem, de gondolom helye válogatja. Igaz, finom dolog? :-)

      Törlés