2013. november 3., vasárnap

Szalámis rózsa


Hozzávalók:
50 dkg liszt
10 kanál joghurt (én görög joghurtot használtam)
8 kanál olaj (én szőlőmag olajat használtam)
1 kiskanál só
3 dkg friss élesztő
1 kiskanál cukor
1 tojás
20-25 dkg finom, vékonyra vágott 
szalámi
2 kanál tej
A joghurtot megmelegítjük, beleszórjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és 5-6 perc alatt felfuttatjuk.
A lisztet tálba szitáljuk, a tojást felverjük és 1 kiskanálnyi mennyiség kivételével a lisztre öntjük, hozzáadjuk az olajat és a sót is, majd az élesztős joghurtot.
A hozzávalókat selymes, puha tésztává gyúrjuk (ha szükséges adhatunk még hozzá pár kanál langyos vizet), letakarjuk és 30 perc alatt meleg helyen megkelesztjük.
A megkelt tésztát deszkára borítjuk, kissé átgyúrjuk és 4 részre vágjuk. A tésztadarabokat vékonyra nyújtjuk, a tésztalap szélessége hozzávetőlegesen 20-22 cm legyen. Akkor egy derelyevágóval 2,5-3 cm széles csíkokat vágunk belőle. A tésztacsíkra szalámikorongokat fektetünk úgy, hogy a felső részén kissé túlnyúljanak. Minden szalámis tésztacsíkot felcsavarunk, rózsaformára igazgatjuk és sütőpapíros tepsibe helyezzük. A maradék tojást összkeverjük a tejjel és tessék-lássék módon bekenjük a sütiket.
 Egy tésztacsíkra 5-6 szelet szalámit oszthatunk el.
A sütőt 190 C fokra állítjuk és beletesszük a tepsit, majd készre sütjük. 
Nekem ebből a mennyiségből 24 szalámis rózsám lett.
Meglepően finom sós sütemény, kitűnő vendégváró falat.


4 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon jó ötlet! Akár uzsira vagy tízóraira is el lehet vinni.

    VálaszTörlés
  2. Ejha! :D Most szívesen befalatoznék párat a reggeli kávéhoz! :) Nagyon helyesek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ági, én most reggelizem finom teával.

      Törlés