2013. szeptember 3., kedd

Zúza csorba pritaminpaprikával

A román konyha gyakran használja  a paprikaféléket a savanyú levesekbe, s legfőképpen a pritaminpaprikát, vagy "gogosárt" ahogy mi nevezzük. 
Savanyításra most lestyánecetet használtam, amit én készítettem: a lestyánszárakat feldaraboltam és ecetbe téve érleltem pár hetet.

A csorba hozzávalói:
3 kanál olaj
2 fej vöröshagyma
50 dkg zúza
4 közepes méretű sárgarépa
1 ökölmnyi zellergumó
1 nagy pritaminpaprika
2 nagyobb krumpli
2 kanál lestyánecet

bors
zöldpetrezselyem
Előkészítjük a hozzávalókat, a zöldségeket megtiszítjuk és kockára vágjuk, a zúzát alaposan megmossuk.
A hagymát dinsztelni kezdjük az olajon, apránként hozzáadjuk a zellert, a zúzát, a sárgarépát, majd a pritaminpaprikát.
Folyton kevergetjük, sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük 2,5 l vízzel és puhára főzzük. A vége fele hozzáadjuk a krumplit is, lestyánecettel ízesítjük. 
Ízlés szerint megszórhatjuk zöldpetrezselyemmel.
Aki szereti tálalhatja tejföllel.
A pritaminpaprika különleges édességet ad ennek a finom, savanyú levesnek. Imádom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése