2013. január 1., kedd

VIRSLIS "PEREC"


Tudom nem csak nekem okoz gondot a hétköznapi ebéd kiválasztása és elfogyasztása. Mivel mindig van itthon főtt étel, hát napközben, munkaidőben nem megyek vendéglőbe, kifőzdébe ebédelni. Azt hiszem egyetértünk abban, hogy az arab szendvicseit és bizonyos, minden sarkon kapható hálózat péksüteményeit hamar meg lehet unni, de még az oly gyakran a pácból kihúzó sós, ropogós pereceket is. Egy ideje a sonkával és sajttal, illetve a virslivel töltött perecekre vagyok vevő, s most örömmel jelentem, hogy az enyém is elkészült és nagyon finom lett. 
Hétvégeken forralt borral reggelire, uzsonnára, hmmm...



A hozzávalók:
40 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 kiskanál só
2 kiskanál cukor
1 kanál finom olaj (most szőlőmag olajat használtam)
1 kanál mák
1 mokkáskanál szódabikarbóna
10 db virsli
Az élesztőt elmorzsoljuk langyos vízben, amibe 1 kiskanál cukrot szórunk és felfuttatjuk. Egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzászórjuk a sót és keményebb tésztát dagasztunk az olajjal és az  élesztős vízzel. Deszkára borítjuk és alaposan meggyúrjuk, liszttel megszórjuk és tiszta konyharuhával betakarjuk. Meleg helyen 1 óra alatt duplájára kelesztjük.
Közben egy szélesebb lábosban vizet forralunk, beleszórjuk a szódabikarbónát és a maradék cukrot.
A tésztát deszkán kissé átgyúrjuk, 10 darabra osztjuk, s a darabkákból hosszú kolbászokat sodrunk. Mindegyik tésztakolbászt egy-egy virsli köré tekerünk, vigyázva, hogy le ne tekeredjen róla.
A forrásban levő vízbe 2-3 részletben addig főzzük-forrázzuk a virslis pereceinket, amíg azok kissé feljönnek a víz tetejére (kb 1 perc).
Sütőpapíros tepsibe egymás mellé tesszük őket s mákkal, vagy ízlés szerinti magokkal megszórjuk.
Előmelegített, forró sütőben pirosra sütjük, félidőben egyszer megforgatjuk.




Feleim, vegyetek és egyetek!

6 megjegyzés:

  1. Hú, én már érzem is az ízét a számban! Biztosan kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  2. Guszták!
    Úgy jártam, hogy a fiam kért ilyent, de késő volt már tésztát gyúrni, ezért leveles tésztába csavartam és úgy sütöttem meg. Na hát én olyan beteg voltam tőle, hogy soha többet nem sütöm azzal, inkább meggyúrom a tésztát. Túl zsíros volt a leveles tészta.

    VálaszTörlés
  3. levonhatjuk a következtetést: ne legyünk restek, mert megjárjuk és a leveles tésztát ne együk melegen. Amúgy néha úgy is készítem, de így sokkal finomabb!

    VálaszTörlés
  4. Ohhó, látom te is besokalltál az utcasarkon vásárlástól.
    Tényleg szuper kis falat ez otthon is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább koplalok, de a "városban" már nem eszek (csak ha vendéglői ebéd esete forog fenn)

      Törlés