2013. január 12., szombat

PORTUGÁL ÉDES KENYÉRKÉK


Select food  Alíz a blogszülinapján játékot hírdetett, tőle választottam ezeket a sütőtökös kenyérkéket, elsősorban mert  kukoricaliszt is van bennük. 

Hozzávalók:
- 30 dkg sült sütőtök
- 12 dkg kukoricaliszt
- 12 dkg búzaliszt
- 1 tojás
- 1 kiskanál fahéj
- 12 dkg vaj
- 10 dkg barna nádcukor
- 2 dkg élesztő
- 3 dl tej
- 2 kanál narancslikőr
- csipet só
. 12 dkg aszalt, vágott gyümölcsök
- 10 dkg vágott mandula és dió

A tököt megtakarítjuk és megsütjük, majd tiszta konyharuhába téve alaposan kicsavarjuk. Én 1 kg nyers sütőtökből nyertem 30 dkg-ot tisztítás, sütés és kicsavarás után.
A langyos, picit cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, egy tálban pedig összekeverjük az alapanyagokat. A tészta lágy, keverhető lesz. Lefedjük és egy órát kelesztjük.
Lisztezett kanállal diónyi tésztamasszát szaggatunk a tésztából és lisztezett kézzel gombóccá alakítjuk (eléggé ragad), majd sütőpapíros, lisztezett tepsibe helyezzük. 
Előmelegített sütőben megsütjük (vigyázzunk, ne égjen meg az alja).
Alíz szerint finom sajtokkal és egy pohár minőségi desszertborral fogyasszuk, én teával kísértem, tökéletes volt.
A nem túl édes, finom gyümölcsökkel teli sütemény maga az egészség.




Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése