2012. október 15., hétfő

TÖKVIRÁG TÖLTVE-RÁNTVA

Elég régóta "vadászom" a tökvirágot. Kereskedelemben nálunk nem kapható, kertem nincs, vidéki rokonaim sem. Meg aztán nem is hiszem, hogy szívesen adnának nekem a tökvirágból, ha még esély van arra, hogy kifejlődjön belőle a növény.




A hétvégén Naszódra utaztam, Rodica kolleganőmet fuvaroztam az ott lakó unokahugához. Amíg folyt a rokoni üdvözlés és beszélgetés, kisétáltam a kertbe fényképezni a hatalmas sütőtökhalmot, annyira tetszett a színkavalkád. Megdobbant a szívem, a kert egyik sarkában pár csenevész késői tökvirág húzta meg magát csendesen. Elkértem és ideadták, igaz, kissé csóválták a fejüket, amikor mondtam, hogy én ezeket szépen meg fogom egytől egyig enni.





A virágokat, 5 darabot, nedves konyharuhával picit áttörölgettem (ne mossuk), ollóval óvatosan kivágtam a bibéjüket és megtöltöttem a habzsákba szedett túrókrémmel.
A krémhez:
10 dkg kecsketúrót
marék vágott petrezselyemzöldet
1 tojást
sót, borsot
 jó habosra kikevertem, majd amikor a virágokat megtöltöttem, csak szépen, gyengéden összehúztam  a szirmok végét, ezáltal a túró bent rekedt a virágkelyhekben.


1 tojást alaposan felvertem, picit ztam, hozzáadtam 1 kanál lisztet és tán 1 dl hideg tejet s ebből egy vastagabb palacsintatésztát kevertem.
Belemártogattam a töltött tökvirágokat és forró, de nem túlhevített bő olajban szép pirosra sütöttem.
Chilis joghurtszósszal tálaltam és megmondom őszintén, úgy éreztem, mennybe megyek tőle.
A joghurtszószt igen egyszerűen készítettem, csak összekevertem 2 dl joghurtot pici sóval és kiskanálnyi aprított chilivel.



Feleim, vegyetek és egyetek!

10 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem, de egyszer megkóstolnám. Majd akkor mondanék véleményt, hogy ízlik-e vagy sem. Bár gyanítom, hogy igen.:)
    Azonban ki kell, hogy ábrándítsalak: az a nagy halom tök, egyáltalán nem sütőtök. Az az egyszerű disznótök, ahogy mifelénk hívják, azaz a disznókkal etetik meg nyersen vagy főve, de emberi fogyasztásra tudtommal nem alkalmas.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj, ha disznótök...de szép...városi lány vagyok, igaz, ezt még nekem is tudnom kellett volna. A tökvirág meg igencsak finom volt, akármilyen töknek volt a virágja!

      Törlés
  2. Nagyon guszták! Szerencsére a kertünkben van mindig tökvirág, én nekem is van alkalmam a mennyekbe repülni:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmmm, azon gondolkozom, hogy a balkonon fogok tököt ültetni jövőre...

      Törlés
  3. Kisildi! Képzeld, ahogy olvastam a receptedet, gyorsan kimentem a kertbe megnézni, van-e még tökvirágom?
    Kettőt találtam, és azt ma el is készítettem, mégpedig tehéntúróból készült körözöttel töltve, és így is nagyon finom volt. Találtam még egy éretlen sütőtököt - még zöld volt a külső héja, ezt felkarikáztam jó fél centi vastagra és a maradék palacsintatésztába forgatás után kisütöttem őket. Nagyon finom lett, a tök íze enyhén édeskés, sült tökéhez hasonlatos volt.Ezután ezt is felveszem a recepttáramba.
    Sajnos nincsenek fotóim ezekről Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. NAGYON ÖRVENDEK, HOGY MEGKÓSTOLTAD TE IS ÉS ÍZLETT NEKED!

      Törlés
  4. Most nagyon irigy lettem. Egész nyáron teremtek a sárga cukkínivirágok a kertben, de lusta voltam megsütni, csak úgy megettem őket nyersen. Tököm soha nem volt, de a sárga cukkíni rengeteg virágot hozott és nagy része alatt nem is lett termés. Szerintem egy nagyobb cserépben simán megterem. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a kis erkélyemet még tökkel ütöm (terhelem), biztosan leszakad. Van rajta egy nagy hordóban szőlő (az árnyékozás kedvéért), 3 ládában muskátli, rengeteg nyaraló szobanövény, cserép snidling, másikban citromfű, koriander próbálkozás s a "mostbetervezett" jácint és törpetulipán. Meg ugyebár a fotóasztalom a különböző színű asztallapokkal, egy-két szék, miegymás. No, de azért igazad van, helyet szoríthatok a töknek is. :-)

      Törlés
  5. Ja és a lényeg, hogy győnyörűek lettek.

    VálaszTörlés