2012. augusztus 28., kedd

ASZPIKOS NYELV


Kivételes előétel, finom, egyszerűen elkészíthető.
Kezdők is bátran belevághatnak.

Hozzávalók:
- 3 disznónyelv (vagy 1 kisebb marhanyelv)
- 2 babérlevél
- kiskanál egészbors
- só ízlés szerint
- 3 főtt tojás
- pár szelet ecetes paprika, vagy uborka
-  díszítéshez zöldpetrezselyem
- 1 dkg zselatin


A nyelveket alaposan megmostam és sós, babérleveles, egészborsos vízben vajpuhára főztem. A főzőlevet átszűrtem, félretettem, a nyelvet megtakarítottam a vastag bőrétől és miután kihűlt, felszeleteltem. Melegen nehezebben lehet szeletelni, morzsolódik, foszlik.
A tojást sós vízben megfőztem, hideg víz alatt lehűtöttem, megpucoltam, négybe vágtam.
A savanyúságot tetszés szerinti méretre vágtam, lecsepegtettem.
A petrezselyemzöldet megmostam és levélkéire csípkedtem. Két, nem túl mély tálka aljára a lehetőségeimhez képest igyekeztem szépen elrendezni az előkészített alapanyagokat. 
A zselatint összekevertem 1 dl hideg vízzel, pár percig hagytam pihenni, majd összekevertem a langyosra hűlt, leszűrt húslével (0,5l) és lassú tűzön épp csak felforraltam, de nem főztem.
Ráöntöttem a nyelvre és másnapig hűtőbe tettem dermedni.
Ecetes tormával, ecetes hagymával, citromlével lehet fogyasztani.




Feleim, vegyetek és egyetek!

4 megjegyzés:

  1. Ez mennyei eledel. El fogom készíteni,hamarosan!!

    VálaszTörlés
  2. Kedvencem felvágottam a rakott nyelv... Ki fogom próbálni. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tényleg az, hamar megy, egyszerű, mutatós és finom. Minek kéne mást ennünk?

      Törlés