2012. július 23., hétfő

TÖKGYŰRŰ TÖLTVE


Vettem két szép tököt, olyan 80 dkg körülieket. A két végüket levágtam, majd a tököket 4-5 centi szélességben felkarikáztam, így lett 8 szép tökgyűrűm. A karalábévájóval kivájtam  a belsejüket, vigyázva, hogy azért teljesen át ne lyukasszam őket, az aljukban maradjon egy fél centi tökhús. A héjukat is csak részben pucoltam le, hadd legyenek szép csíkosak. 
Megtöltöttem a következő töltelékkel:
egy pohár rizst megmostam és bő sós vízben félpuhára főztem, leszűrtem, kihűtöttem.
3 szál zöldhagymát felaprítottam és kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam 30 dkg darált csirkemellet, sóztam, borsoztam, majd fehéredésig és utána pirulásig kevergettem. Kihűtöttem.

Összekevertem a rizst a darálthússal, hozzáadtam egy nyers tojást, egy marék vágott petrezselyemzöldet és alaposan összedolgoztam.
A tökkarikákat enyhén megsóztam, majd megtöltöttem a finom rizseshúsos töltelékkel, tetejükre paradicsomkarikákat helyeztem, majd egymás mellé besorjáztam őket egy tűzálló tepsibe. 
Leöntöttem egy pohár vízzel, mellékockáztam pár paradicsomot, majd először fólia alatt pároltam 40 percet, majd anélkül még 10-et.
Hidegen, melegen, a nap bármelyik szakában lehet fogyasztani, ízletes, könnyen elkészíthető, kevés kalóriás. Próbáljátok ki!



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése