2012. július 25., szerda

RIBIZLIKRÉMES KAKAÓTORTA


Hozzávalók a tortalaphoz:
3 tojás, 4 kanál olaj, 5 kanál cukor, 2 kanál kakaópor, 4 kanál forró víz, 1 kiskanál sütőpor, 3 kanál liszt.
A tojások sárgáját mixerrel habosra kevertem 3 kanál cukorral, hozzáadtam a kakaót, a sütőport, a vizet, az olajat és a lisztet, majd gyengéden hozzákevertem a maradék cukorral felvert tojásfehérjét.
19 cm átmérőjű kikent, lisztezett (vagy kibélelhetjük sütőpapírral) kapcsos tortaformában tűpróbáig sütöttem. Kihűtöttem és 3 lapra vágtam.



A krémhez: habosra kevertem 25 dkg mascarponét 20 dkg porcukorral, 3 dl friss tejszínnel, majd hozzáadtam 1,5 dl sűrű ribizliszörpöt.
A ribizliszörphöz 5 percig főztem egy bögre ribizlit fél bögre cukorral, pár kanál vízzel,majd szitán átszűrtem, majd  sűrűre beforraltam.

A torta összeállításához szükségünk van valamilyen finom, nem túl karakterisztikus ízű szörpre, én orgonaszörpöt használtam, úgy 2 dl körüli mennyiséget.
Lap-szörp-krém-ribizli-lap-szörp-krém-ribizli-lap-szörp-krém-ribizli és máris kész a pikáns, habkönnyű tortánk.



Annyira szépek lettek a képek erről a csodálatosan finom tortáról, hogy nem bírtam kihagyni és megmutattam nektek jópárat.

Feleim, vegyetek és egyetek!

6 megjegyzés:

  1. Ez egyszerűen csodazsép!!! Az ilyen torták a kedvenceim külalakra is!!! Hasonlót tervezek sütni, Rachel Allen-nél néztem ki magamnak. :))

    VálaszTörlés
  2. Köszike!!! Én ezt csak úgy megszültem és mondhatom, sikerült! Imádom én is, öröm volt az elkészítése, a fényképezése, a posztolása, minden....

    VálaszTörlés