2012. május 16., szerda

VADAS NYELV - MASTERCHEF

Tavaly ősszel beneveztem a Masterchef főzőversenyre, anélkül hogy tudtam volna milyen tévéműsorról van szó. Annyit tudtam, hogy főzni kell és ezt megmutatják a televízióban is. Két hónappal az internetes nevezés után meg is kerestek, hogy enyém lehet a pálya, pár száz sorstárssal együtt. Nem akarom hosszúra nyúzni a sztorit, a lényeg az, hogy a januárban megrendezett élő válogatáson nem sikerült részt vennem, utólagosan kiderült, hogy egyáltalán nem volt amiért ezt megbánjam, hisz esélyem sem lett volna nem megnyerni, de a közelébe sem kerülni a díjnak. Sebaj, főzök én itt nektek, ti hálás kosztosaim vagytok.
Vadas nyelvet maceszgombóccal körítve, ezt jelentettem be a játékszervezőnek, mint elbírálandó főztömet, ezt kellett volna kosztoscsészében lelötyögtetni Bukarestbe. 

Hogyan készítettem volna el? Hát íme a recept:
Megfőztem babérleveles, s, egészborsos vízben egy megmosott marhanyelvet. Mivel kuktában főtt, egy óra alatt puha is lett, megtisztítottam a bőrétől és csíkokra vágtam.
Egy lábosban felforrósítottam 3 kanál olajat és rádobtam egy durvára vágott hagymát, 
2 sárgarépát,
1 petrezselymgyökeret, darabka zellergumót, 1 krumplit. Gyakran kevergetve dinszteltem, majd rászórtam egy kiskanál cukrot és addig tartottam  a tűzön, amíg a cukor karamellizálódni nem kezdett. Akkor felöntöttem kevés nyelvfőzőlével, ztam, borsoztam, dobtam mellé pár babérlevelet, 3 szegfűborsot. Addig főztem, amíg a zöldség puha nem lett, az elpárolgott főzőlevet meg folyamatosan pótoltam. Botmixerrel pürésítettem, majd behabartam egy kanál liszttel, 2 dl tejföllel és ízesítettem egy kanál mustárral. 
Amikor a vadasszósz kész lett, beletettem a főtt nyelvcsíkokat, még egyet rottyantottam rajta és voilá, meglett a versenyszám. Penne-vel tálaltam, de krumplipürével is finom. 
Ma már tudom, hogy ez nem lett volna megfelelő étel az előválogatásra. 
De ti mit szóltok hozzá??


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése