2012. május 13., vasárnap

PACALCSORBA - Hegy





Megvan már annak több mint 13-14 éve, vagy olyanforma, hogy rendszeresen jártunk a Hegyre. Télen, nyáron, ha fújt, ha havazott, napsütésben, viharban, mi minden hétvégén ott voltunk. Bedurrantottuk az öreg áramfejlesztő agregátort, télen megpakoltuk a vaskályhát és  csodálatosan szépen megvoltunk egymással. Ki a lehurbolt UAZ-t lovagolta árkon-bokron keresztül, ki a jéghideg vizű tóban lubickolt, volt olyan aki csak úgy céltalanul ődöngött.  Hatalmas vaslemezeken sült a flekken meg a miccs, a hevenyészett konyhában meg bugyborékolva főtt a csorba. Volt amikor műkörömmel. Hej, de sokszor elcsaptuk a hasunkat a falubeli pékségből vásárolt, épp a kemencéből kikapott forró kenyérrel.
 Nem volt fürdőszoba, de ott volt a patak s senki nem zúgolódott, ha fát kellett hordania az esti tábotűzhöz.
A srácok, errefele jövet, amint elhagyták a magyar határt, máris vidámabbak, felszabadultabbak lettek, a Királyhágó tetején levő kocsmában meg mindig, de mindig egy rövid itallal (annyira nem volt az rövid) és egy pacalcsorbával indítottak. Így, mire berobogtak a telekre, már igencsak meg volt alapozva a jókedv. 
Pipi, beszéltük, hogy vágysz haza, a Hegyre, a múltba. Sajnos, ez mind lehetetlen, de egy csorba de burtával, egy pacallevessel szívesen megkínállak. Virtuálisan!


Egy kiló előfőzött, felcsíkozott pacalt feltettem főni 2,5 l vízben, hozzáadtam egy velőscsontot, maroknyi szárított gyökérzöldséget, t, borsot. Jó fél óra főzés után hozzáaadtam két gyufaszálra vágott sárgarépát és addig tartottam a tűzön, amíg minden megpuhult.
4 cikk fokhagymát összezúztam, összekevertem 2 tojás sárgájával és 2 dl tejföllel, ezzel habartam be a kész levest s már csak egyet hagytam lobbanni. Csípőspaprikával, ecettel lehet még ízesíteni. Legendásan jó leves, macskajajra kimondottan ajánlott! 
Ez a változat az enyém, ha valaki másképp ismeri, úgy főzze.


Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ildi!
    Örülök hogy felfedeztelek. Nagyon finomakat főzől, a fotóid pedig csodálatosak.
    Gratulálok! Fel a fejjel kislány!
    Csak így tovább!!! Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juci! Nagyon hálás vagyok a szavaid miatt, nagyon sokat jelent nekem. Köszönöm a szép értékelést!

      Törlés