2012. április 6., péntek

RÁNTOTT TOJÁS

Húsvétra készülődve, egyet s mást főzve, valamilyen téves számítás következtében megmaradt 4 darab főtt tojásom. Hümmögtem, vajon mi legyen velük? S akkor eszembe jutott, hogy a Facebookon egy ismeretlen hölgynél láttam egy nagyon érdekes, szemnek igen tetszetős és reggelire kiváló tojásételt. Sajnos, az ismeretlenre többet rá nem bukkantam, ezért is elnézést kérek, hogy nem volt módomban precízebben az ő remekművére hivatkozni. 



A különbség a kettőnk receptje között az volt, hogy ő céklával, én meg sárgarépával készítettem a rántott tojást.


Hozzávalók:
- keményre főtt tojások
- 2 főtt, apróra reszelt sárgarépa (vagy cékla, abból szebb)
- 2 nyers tojás
- liszt és prélzli a bundázáshoz
- olaj a kisütéshez
A főtt tojásokat óvatosan beburkoltam a reszelt sárgarépával, lisztbe, tojásba, majd zsemlemorzsába forgattam, majd még kétszer tojásba és prézlibe. Bő, forró olajban kisütöttem.
A répa, illetve a cékla szépen rajta marad a tojáson, ha ügyesen két tenyerünk között ráigazítjuk, majd rögtön bundázzuk. 
Tartármártással az igazi!


Feleim, vagyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése