2012. április 17., kedd

NYELVES PITE

Amikor elkezdek "lovagolni" egy alapanyagot, no, azt becsületesen megteszem. Így van ez a medvehagymával és újabban a nyelvvel is. Vettem az elmúlt napokban marha és disznónyelvet is és folyamatosan belőlük főzök. Sovány, egészséges hús, bármit lehet belőle készíteni. Íme egy kitűnő pite, ami fél óra alatt megvolt, váratlan vendég fogadására is tökéletes választás. Habár leveles vajastésztából készítettem, mégis pitének neveztem el. Ha valakinek van egyéb ötlete, szívesen látom.
Egy csomag 40 dkg-os mirelit vajastésztát szobahőmérsékleten hagytam kiengedni, majd vékonyra nyújtottam, akkorára, hogy a piteformába kényelmesen beleférjen, sőt, a szélére is jusson.
80 dkg friss spenótot alaposan átmostam, majd sós vízben puhára főztem, jól lecsepegtettem, kinyomkodtam és apróra daraboltam. Persze, lehet mirelit spenóttal is készíteni, abból olyan 40 dkg szükséges.
Összekevertem 25 dkg áttört tehéntúróval a spenótot, tettem bele  egy szál friss, zöld, aprózott fokhagymát, 3 kanál tejfölt is, zatm, borsoztam, majd rásimítottam a tésztára.
Egy főtt disznónyelvet (lehet bármilyen más főtt hússal helyettesíteni) apró kockákra vágtam és rászórtam a spenótos túróra.
4 tojást megsóztam, majd alaposan felvertem 4 kanál tejföllel és ráöntöttem a pitére. 
Bőven reszeltem rá sajtot is, majd előmelegített sütőben 25 perc alatt pirosra sütöttem.



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése