2012. április 16., hétfő

NARANCSKRÉMES-CSERESZNYÉS SZELET

Improvizáltam.
Kinyitottam a hűtőt, leltárba vettem mi van otthon és mit lehet felhasználni egy sütihez, így aztán meglett ez a finom, krémes gyümölcsszelet. 
Eredetileg Kinder buenót akartam készíteni, de ez lett belőle és nem bántam meg.

Egy csésze diót zsiradék nélkül megpirítottam vigyázva, hogy ne égjen meg. Amennyire lehetett konyharuhában ledörzsöltem a héját, majd klopfolóval (vagy potyolóval, ahogy mifelénk mondják) gorombára törtem. 
Megvajaztam egy 23X39-es méretű tepsibe terített sütőpapírt és rászórtam a diót.
Közben 4 tojásból, 4 kanál cukorból, 4 kanál lisztből, 
4 kanál olajból és fél csomag sütőporból piskótatésztát kevertem és ráöntöttem a dióra, tűpróbáig sütöttem. 
Ne feledjétek a piskótánál felverni a tojásfehérjét és úgy keverni össze lazán a többi hozzávalóval!
Még langyosan kiborítottam egy deszkára úgy, hogy a diós oldala felfele nézett.
Elkészítettem a narancskrémet: 15 dkg vajat habosra kevertem 
3 kanál porcukorral, 2 narancs lereszelt héjával, 5-6 kanál narancslekvárral és egy negyed liter tejből és fél csomag semleges ízű pudingporból főzött, kihűtött krémmel.
Megkentem a piskótát egy üveg saját készítésű darabos cseresznyedzsemmel, rákentem egy réteg narancskrémet, beborítottam háztartási keksszel (kb 10 dkg) és végezetül beterítettem a maradék krémmel.
Narancszselével díszítettem.
Másnap finomabb valamint finomabb mint szebb kategória!
Nagyon, nagyon ízletes lett. Ittam mellé egy pohárka tavaly készített és jól eldugott narancslikőrt.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése