2012. április 27., péntek

MAZSOLÁS HAGYMALEKVÁR- Gem de ceapa, reteta tradusa

Igazán nem vagyok maradi, ami az új ízeket illeti, de biztos, hogy ha valaki még pár éve a hagymalekvárt dícsérte volna nekem, hát alaposan lehurrogtam volna. Úri flanc, legyintettem addig a napig, amíg bátorságot vettem és először elkészítettem én is ezt a csemegét. Eddig csak curry ízesítésűt csináltam, most megfejeltem mazsolával is, ha lúd, legyen kövér, illetve mazsolás alapon. 
Finomabb, mint gondoltam!
Felszeleteltem 1 kg lilahagymát és rádobtam 8 dkg felolvasztott vajra. Megszórtam kiskanál sóval és gyakori kevergetés mellett, fedő alatt puhára pároltam. Akkor hozzáöntöttem 25 dkg barnacukrot, három kiskanál curryport és most már fedő nélkül, de tovább kevergetve dinszteltem. Amikor kissé megkaramellizálódott, hozzáöntöttem 1 dl vörösbort, fél dl finom balzsamecetet és 20 dkg aranymazsolát és addig hagytam a tűzön, amíg a lekvár be nem sűrűsödött.



Az íze? Egy költemény! 
Főképp puha sajtos szendvicsen szeretem, bögre finom teával, amit  a Demmers Teehaustól főztem.



Ingrediente:
1 kg ceapa rosie
80 g unt
250 g zahar brun
100 ml vin rosu (se poate inlocui cu otet din vin rosu)
50 ml otet balsamic
1 lingurita de sare
100 g stafide
1 plic gelifiant 2:1
Calim ceapa taiat solzi in unt pana se face sticloasa. Punem jumatatea de cantitate de zahar, sarea, vinul, otetul balsamic si fierbem cca. 10 minute amestecand din cand in cand. Gustul dulce acrisor se poate regla adaugand otet sau zahar dupa caz.
Amestecam restul zaharului cu gelifiantul si adaugam la gemul de ceapa care clocoteste incet. Mai fierbem 5 minute, timp in care adaugam si stafidele.
Optional se poate condimenta cu 1 lingura de praf de curry.
Se serveste langa branzeturi fine, carnuri fierte, sandwichuri calde. 


2 megjegyzés: