2012. április 2., hétfő

HÚSVÉTI TOJÁS DÍSZÍTÉSE


Már évek óta csak pár tojást festek Húsvétra, a locsolkodók ismerik a  faksznimat, hogy a vendéget igen, de a locsolkodót nem szeretem.
Úgyhogy a színes tojást inkább asztaldísznek szoktam használni, aztán az ünnep végeztével jöhet a klasszikusnak számító rakott krumpli.
Az idén kibabráltam a rakott krumplival: a színes tojás nem keményre főzött, hanem üres belsejű lett.
Hozzávalók:
- színes hímző cérna
- papír-textil ragasztó
- ecset
- zsákvarró tű
- fogpiszkálók
- tojás
A tojásokat alaposan megmostam, igyekeztem a színes pecsétet letisztítani róluk.
Mindkét végükbe lyukat ütöttem a zsákvarró tűvel, majd az egyik lyukacskába erősen belefújtam, a másik végén pedig kifolyt a tojás 
(felhasználható bármire, én rántottát reggeliztem és az ordás csigába is meglett a tojás)
Kimostam a belsejüket, majd száradni tettem.
Bekentem ragasztóval egy tojás felét, a cérna végét fogpiszkáló segítségével benyomtam az egyik lyukba, majd a tojás köré tekertem a cérnát, igyekezve, hogy amennyire lehet szép legyen. Néha a fogpiszkálóval igazgattam a szál "menetét".
Amikor a felét betekertem cérnával, félretettem tojástartóba száradni, s vettem a következőt. 
Végül a másik felét is becérnáztam.
Habár én lila cérnát és barna tojást használtam, sokkal szebb fehér tojással és elevenebb színű fonállal.








2 megjegyzés: