2012. február 18., szombat

TÖKÖS MUROKFŐZELÉK

Elég banális étel a sárgarépafőzelék, kisgyermekek hamis ígérgetések vagy vészes fenyegetőzések után eszik meg, a felnőttek sem kedvelik annyira. Pedig mindnyájan tudjuk, hogy mennyire egészséges, azt meg hogy mennyire finom is tud lenni, az csak rajtunk múlik.
Most sütőtökkel kombináltam, a tálalás pedig egy csodálatos kerámiaedényben történt, amit Ingeborg vásárolt nekem. Csak otthon vettük észre, hogy a szépséges tálikánk potpourri tartó. De ki tudja ezt? Ugye, senki?
Megtakarítottam négy szép szál sárgarápát és felkarikáztam, majd felkockáztam úgy kb. 25 dkg sütőtököt.


Három kanál olajon elkezdtem dinsztelgetni a répát, amikor már puhulgatni kezdett, hozzáadtam a sütőtököt, majd felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepte. ztam, borsoztam, kevés szerecsendióval fűszereztem.
A szerecsendió egy csodálatos fűszer, de csínján kell vele bánni, ha túl sokat teszünk belőle az ételbe, akkor nagyon rossz lehet az íze.
Amikor a sárgarépa megpuhult, behabartam egy kanál liszttel, amit hideg vízben oldottam fel csomómentesre. A liszttel még főztem pár percet, végül tejfölöztem és citromlével ízesítettem. 
Ha lett volna elég zöldpetrezselymem, akkor tettem volna bele egy frissen aprított csokorral, de nem volt, csak nagyon kevés.
Buggyantott tojással, sült kolbásszal, finom disznósülttel lehet enni. Ha csak mellétesztek pár szelet bundáskenyeret, már akkor is finomat esztek.


Feleim, vegyetek és egyetek!
   

1 megjegyzés: