2012. február 23., csütörtök

GYÖMBÉRLEKVÁR - GEM DE GHIMBIR


Ezt a lekvárt "rendelésre" készítettem...
A hagymalekvár sikerén felbuzdulva elfogadtam a kihívást: megpróbálok gyömbérlekvárt főzni.
Általában új étel elkészítése nem okoz nekem gondot, de most nem volt fogozkodóm, soha nem hallottam a gyömbérlekvárról. Tudtam, hogy gyömbér és cukor kell bele, de azt is sejtettem, hogy azért ennél mégis többre van szükségem az elkészítéséhez. Nem jártam több  sikerrel az internetes böngészőn sem, végül angol nyelvű oldalakon találtam valamennyi információt, amelynek alapján elindítottam a lekvárfőzést. Most csak azon izgulhatok, mennyire közelítettem meg a valódit.                                          


Vettem három grapefrútot, hat citromot és 40 dkg gyömbérgumót.
A grapefrútot és a citromot kifiléztem, a gyömbért megtakarítottam és felaprítottam. Vastag falú inox lábosba tettem, ráöntöttem két jó pohár vizet és nagyon lassú tűzön, néha megkevergetve főztem, úgy egy órán keresztül... Akkor beleöntöttem 1 kg cukrot és tovább főztem, most már gyakrabban kevergetve. A lekvár szép lassan kezdett besűrűsödni és megkaramellizálódni.
Akkor kihűtöttem, belszórtam 1 csomag Dr. Oetker féle Gelfixet (1:1) és újra felforraltam, 5 percet főztem, folyamatosan kevergettem. Ez a tartósítószer pektint tartalmaz, ami segít a lekvár megkötésében.
Kimosott, megszárított üvegekbe töltöttem.
Édesen-kesernyés, picit csípős, aromás lekvár lett belőle, valódi ínyencség.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése