2012. február 10., péntek

CSICSÓKA MUSZAKA

Soha nem hittem volna, hogy ha egyszer összefutok vele és megakad a szemem a formás húsán, egzotikus külsején, akkor megkívánom nagyon, nagyon és kerül amibe kerül megszerzem magamnak, bármi áron. Aztán hazaviszem magammal és megpróbálom kihozni belőle a legtöbbet amire képes s a legjobbat amire képes vagyok én is. 

Igen, ő volt az, a csicsóka, ez a mesebeli hangzású, érdekes növény, amit előszőr krumpli helyettesítőjeként képzeltem el, aztán rájöttem, hogy ez a zöldség egy teljesen önálló egyéniség.
Ez az őszirózsafélék családjába tartozó gumós növény a burgonyánál 5-6-szor nagyobb rosttartalmú, de vele ellentétben nagyon kevés keményítőt tartalmaz. Gátolja a szénhidrátok felszívódását (fogyókúrázók figyelem!), inulintartalma miatt sikerrel alkalmazzák a rákterápiában, melegen javasolt cukorbetegek diétájába is és koleszterincsökkentő hatása miatt szívbetegeknek is ajánlott. 


Kezdtem azzal, hogy megszabadítottam a héjától (magyarul: megpucoltam) egy kiló csicsókát, akkor jöttem rá, hogy nem az apróbbakat kellett volna kiválogassam a zöldségárus standjáról. Amiután ezzel megvoltam szép vékonyra felkarikáztam.
Egy nagy fej hagymát apróra vágtam és megdinszteltem egy kevés olajon. Aztán hozzáadtam egy nagy megreszelt sárgarépát és azt is megpuhítottam, aztán belekevertem egy fél kiló darált pulykamellet. ztam, borsoztam és folytonos kevergetés mellett majdnem készre pároltam. Az elpárolgott húslevet kevés vízzel pótoltam.
Egy tűzálló tálat kikentem pici olajjal, beterítettem egy sor karikára vágott csicsókával, rákarikáztam egy kevés húsos paprikát, egy darabolt cukkinit, 2 karikázott paradicsomot (sóztam) és a darálthúsos massza 1/3-át. 
Csicsóka, zöldségek és hús került a tepsibe még 2X, amíg a hozzávalók   elfogytak. Meglocsoltam kevés olajjal, aláöntöttem egy pohár vizet és fólia alatt forró sütőben készre pároltam. Akkor levettem róla a fóliát, visszatettem a sütőbe és picit megpirítottam a tetejét.

Nos, Gidót kérdezzétek milyen volt, mert ő evett belőle, őt meg arra intem, ha jót akar, akkor vagy jót, vagy semmit se nyilatkozzon erről az ételről!  



Feleim, vegyetek és egyetek!








2 megjegyzés: