2012. február 18., szombat

BABÉRLEVELES FINOM KRUMPLILEVES

Így szeretem a legjobban a krumplilevest, így készítem, amikor készítem. Most diétás ételt kellett főzzek,  elő kellett vegyem a legjobb tudásomat, mi legyen az, végül e mellett az étel mellett döntöttem. 
Sok választásom nem volt, a kívánságnak megfelelően nem lehetett rizs, nem lehetett tészta, az orvosi előírásoknak megfelelően meg nem lehetett még nagyon sok minden.
Megpucoltam és felkockáztam négy krumplit, felkarikáztam 2 szál sárgarépát, megtakarítottam, de egészben hagytam egy fej hagymát.
Pár kanál olajon enyhén megdinszteltem 
a sárgarápakarikákat, felöntöttem 2 liter vízzel, sóztam, borsoztam (ételízesítő kocka esetleg) és beledobtam a hagymát és 3 babérlevelet, majd a fövéstől számítva úgy 5 perc múlva a krumplikockákat. 
Amikor minden minden megpuhult besűrítettem 1 kanál liszttel amivel még pár percig főztem, majd végül, de nem utolsósorban 2 tojás sárgáját elkevertem egy kis doboz tejföllel (natúr joghurttal helyettesíthető) és behabartam vele a levest. Ha szükséges, tegyünk bele kevés ecetet, attól pikáns lesz az íze.
A tejföllel már ne főzzük tovább!


Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés: