2012. január 8., vasárnap

SZÁRAZBORSÓ FŐZELÉK










Nagyon hiányzol Fado, igaz, tudom, nem a szárazborsó főzelék volt a kedvenc kajád...  




Soha nem volt alkalmam száraz zöldborsót főzni, mivel nálunk nem volt kapható. Amiután visszajöttem a szilveszteri telepatikus buliról, elindultam lencsét vásárolni, hogy megismételjem a lencsesalátát. Akkor láttam meg egy polcon szerényen egy celofánzacskóba csomagolva. Meglátni és megszerezni egy egyszerű vásárlás műve volt. 
 Hazaérve beszórtam 25 dkg szárazborsót egy fazékba és felöntöttem vízzel. Másnap reggel feltettem főni friss vízzel, beleszórtam 2 babérlevelet, 1 arasz felaprított poréhagymát (tehettek bele bármilyen hagymát), ztam és biza legalább másfél órán keresztül főztem. Az elfőtt vizet csakis forró vízzel pótoljuk, másképp megedződnek a szemek. 
Amikor már majdnem kész volt beleszórtam 2 felkockázott paradicsomot és 3-4 cikk zúzott fokhagymat, majd teljesen keszre foztem.
Aztan következett egy vékony rántás, ami persze elhagyható, akkor meg sűríthető 1 kanál, vízzel elkevert étkezési keményitővel.  Befejezésképp egy kanál ecettel keverjük össze, attól finomabb.
Méz-szójaszósz mázas csirkecombbal ettem.



Feleim, vegyetek es egyetek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése