2012. január 12., csütörtök

SÖRKORCSOLYA MUFFIN





Amikor késő délután nekiálltam kikeverni ezt a sós finomságot, nem is gondoltam arra, hogy ennek valojában muffin lesz a neve, csak azért, mert muffin formában fogom sütni.  Régen őzgerinc formában készítettem, igaz akkor Andreea sós előétele címen volt befirkálva az egyik szakácskönyvem hátsó üres oldalára. Tulajdonképpen mindig olyan hozzávalókkal készítem, ami éppen van otthon. Kevés maradék szalámi vagy sonka, sajtsarkok, pár szem olivabogyó, mikor mit találok a hűtőszekrényben. 
Most Gy.Emőkéhez készültem egy kis csajos traccsra, gondoltam meglepem őt is meg T. Emőkét is velük...
Egy keverőtálba beleütöttem 5 egész tojást, picit megztam, tettem bele 3 nagy kanál tejfölt, egy kanál olivaolajat és mixerrel alaposan összekevertem. Amikor már jó habos volt, hozzáadtam 5 kanál lisztet és egy fél csomag sütőport (vagy kevés szódabikarbonát).
Apróra felkockáztam 5 virslit, 2 szál zöldhagymát, 20 dkg sajtot, egy marék ecetes paprikát, 15 szem olivabogyót és a tojásos masszába szórtam, összekevertem és a finoman kiolajozott szilikon muffinformákba öntöttem. 


Előmelegített sütőben megsütöttem őket, 15 darab lett belőle.
A hozzávalókat lehet variálni, ecetes paprika helyett lehet bele tenni kockázott savanyú uborkát, virsli helyett sonkát vagy akár maradék főtt húst, bízzuk magunkat a fantáziánkra és persze a hűtő tartalmára. Igyekezzünk a színek összeválogatására is, ne csak finom, szép is legyen.

Habár mi egy finom bor mellé falatoztuk a muffinjaimat, kitűnő sörkorcsolya is lehet baráti összejöveteleken, vagy finom előétel vacsoránál.




Az este tökéletesre sikeredett, nagyokat kacagtunk, ittuk a bort, vacsorára meg elfogyasztottuk a háziasszonyunk remekművét, a narancsos-currys sárgarépa krémlevest, tökéletes volt.


Feleim, vegyetek es egyetek!

2 megjegyzés: