2012. január 6., péntek

LENCSESALÁTA CSICSERIBORSÓVAL NEM CSAK SZILVESZTERRE


Ennek a beírásnak adhattam volna több címet is, például 
”Telepatikus szilveszteri lencse”, vagy akár ”Vegetáriánus szilveszteri lencsesaláta”. Mint a címek is mutatják, ez a saláta része volt, (vagy mondhatnám alapköve volt) a Szilveszter esti menűnek. 
A Kőroöpatakon és környékén eltöltött pár nap gasztronómiai szempontból igen érdekesre sikerült, az étkezéseink 98 százalékát vega kaják képviselték, a hús egy hatalmas tálcán felkarikázott és szépen elrendezett májas és véreshurka és 2 szál lángoltkolbász volt. Gondolom, volt olyan is, aki miután hazaért befalt egy egész tulkot és egy tucat csirkét, de nekem kimondottan bejött a hús nélküli menünk.
Lencsesalátát most keszítettem először, így eléggé drukkoltam, hogy sikerüljön és szeresse mindenki. Eléggé rizikós vállalkozás volt, de bíztam magamban és azt hiszem nem okoztam csalódást vele. Legalább is úgy gondoltam, mert mind egy szemig elfogyott, így hát csak remélhettem, hogy ez esetben nem az éhség volt a legjobb szakács, hanem én...
A telepatikus szilveszteri bulink témája természetesen a telepatikus kommunikáció volt, amit erősíteni és működtetni hivatott az alufóliából kerekített-gyűrt sisakunk. Mindegyik fejfedő csúcsára különböző típusú antennákat rögzítettek a készítőik, hisz ahány ember, annyi féle telepatikus információ átadás és átvétel. Volt aki a szívével receptált, volt aki diabolikus szarvacskákkal és megint más angyalkoronával.

De nézzük a lencsesaláténkat: beáztattam előző este 25 dkg lencsét, majd másnap egy órácska alatt puhára főztem s, babérleveles vízben. Amikor már puhák voltak a lencseszemek, leszűrtem és kihűtöttem. Az itthon megismételt és itt lefényképezett lencsém már konzervben volt, azzal is lehet készíteni a salátát.
Közben egy szép nagy fej piroshagymát (legyen akár lila néven is), azt a hosszúkás, édes fajtát szép vékonyra felszeleteltem, sózott, ecetes vízben 3 percig forraltam, majd szűrőbe tettem és jéghideg vízzel gyorsan átmostam, lehűtöttem. Ha esetleg ez valakit érdekelne elmondom, ezt a procedúrát nevezik blansírozásnak, a hagyma friss, ropogós marad, nem ég tőle a gyomrunk és nem bűzlik tőle a szánk :-). 




Kicsavartam és a lencséhez adtam a hagymát, hozzáöntöttem egy leszűrt csicseriborsó konzervet, mellédobtam egy nagy csokor felaprított zöldpetrezselymet és pár szem felkockázott cherry paradicsomot. 
Egy fél citrom és egy fél narancs levét összekevertem 4 kanál olivaolajjal, ztam, borsoztam és a zöldségekre öntöttem. 


Érdemes kipróbálni ezt a finom és tartalmas salátát és nem csak évfordulókor fogyasztani, hisz ha pénzünk tőle több nem is lesz, de egészségünk bizonyosan igen. 




Feleim, vegyetek es egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése