2011. december 16., péntek

Tarhonyás marhatokány

 Szegény nagyanyám még annak idején keményebbre gyúrta a tésztát és a reszelő nagy lyukán belereszelte a levesbe. Ezt neveztük tarhonyának. Az erdélyi román háziasszonyok is "razalai"-nak, vagyis  reszeléknek   nevezik a tarhonyát, de csak levesbe főzik! Mivel nagyon szeretem ezt a fajta tésztát, elég gyakran használom rizs helyett is egyes ételekbe. 


Keszítettem egy fél kiló marhahúsból, 2 nagy fej hagymából, 1 kanál paradicsom és 1 kanál paprikapasztából egy finom tokányt. ztam, borsoztam és vajpuhára főztem. A tokány levét jó hosszúra és sűrűre hagytam, amikor meg kész lett beleszórtam 15 dkg tarhonyát. Lassú tűzön, rázogatva, kevergetve úgy 15 perc alatt megfőztem. 

Savanyú uborkával kitűnő vacsora volt nekem!


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése