2011. december 21., szerda

PISKÓTA A LEGEGYSZERŰBBEN

Szeretett barátném, a te kedvedért babapiskóta helyett készítettem el ezt a süteményt, az más kérdés, hogy akkor miért én ettem meg...
Ezt a piskótát amúgy akkor szoktam sütni, amikor több tojásfehérjém marad meg és nem tudom mire használni. 
Amikor úgy van kedvem, akkor lefagyasztom a tojásfehérjét és csak akkor veszem elő, amikor fel szeretném használni valamire.
Tehát, visszatérve a piskótámhoz, megmaradt egy pohár tojásfe- hérjém. Őszintén, nem tudom hány tojásnak volt a része, de nem is számít. A piskótához mindig annyi lisztet használunk, amennyi tojásfehérjénk volt, jelen esetben egy pohárral. A cukorral már bánjunk óvatosabban, én csak egy fél pohérral tettem, de túl édesre sikerült. 
Az elkészítési módja nevetségesen egyszerű: felvertem a tojásfehérjéket egy csipet sóval, apránként hozzáadagoltam a cukrot, majd amikor fényes-kemény lett, hozzászitáltam apránként a lisztet és lapátkával óvatosan összeforgattam (nem a mixerrel). Sütőpapíros tepsiben, előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. 
Lehet krémmel tölteni, lekvárral megkenni, mézet is csorgathatunk rá, szirupot is önthetünk a tetejére, beboríthatjuk tejszínnel is, de ehetjük csak így, egyszerűen semmivel is.
Reggel a Demmers Teehaus egyik nagyon finom zöldteájával fogyasztottam. Az indiai zöldtea neve Bio sunny green, gyömbérrel, narancshéjjal, napraforgóvirággal van ízesítve, kellemesen pikáns, citrusíze tökéletesen passzolt a piskótámhoz. 
Lányok, össze lehet ülni egy teára-sütire!



Feleim, vegyetek és egyetek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése