2011. december 2., péntek

LEVENDULÁS MADÁRTEJ

Amikor édesanyám madártejet főzött, akkor mindig 6 liter tejből készítette a soktagú családnak. Ott álltunk mellette és folyton kérdezgettük: mikor lesz kész, mikor lesz kész? Éppen ezért, hogy hamarabb hűljön a forró nyalánkság, beállította a hatalmas tálat a konyhai mosogatókagylóba és hideg vizet eresztett melléje-alája. Közben, mivel mindig rengeteg dolga volt, tett-vett a lakásban, ilyenkor történt meg, hogy a víz túlcsordult a madártejes edény peremén és kíméletlenül elmosta a cukros édességet. Erős asszony volt édesanyám, mégis elsírta magát, amikor vegül is felfedezte  a mosogatókagylóban úszkáló tojáshabokat...
Legyen itt egy olyan madártej, amit a változatosság kedvéért levendulasziruppal ízesítettem. 




Habosra kevertem 7 tojás sárgáját 7 kanál cukorral, amikor már szinte fehér volt a színe hozzáadtam egy rúd vanília kikapart belsejét, 2 kanál levendulaszirupot es 1 kanál étkezési keményítőt. Nos, ez akár el is maradhat, én most a madártejet sűrűbbre szerettem volna készíteni.



















Közben a tojások fehérjét felvertem keményre egy pár csepp citromlével, amikor kész volt hozzáadtam  7 kanál cukrot és egy marék mazsolát. 
 2 liter tejet széles lábosban felfőztem, beledobtam a kikapart vaníliarudat. Amikor forrdogálni kezdett, a tojáshabból kanállal galuskákat szaggattam a tejbe és mindkét oldalát fél percig főztem. Szűrőkanállal szűrőbe szedtem a habgaluskákat, a felfogott, kicsorgó tejet pedig visszaöntögettem a lábosba, ezzel leallítva a tej túlzott fövését. 
Végül a forró tejet apránként hozzáöntöttem a cukros tojássárgához, majd folytonos kevergetés mellett épp csak addig főztem, amíg ismét felforrt és picit besűrűsödött.




Feleim, vegyetek és egyetek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése