2011. december 4., vasárnap

APRÓSÜTI MIKULÁSRA

Kitűnő ízű és cuki kinézetű aprósütiket sütöttem Mikulásra, s habár a díszítése babrásnak tűnt eleinte, meg kell mondanom, hogy elég hamar kész lettem velük, valahogy észre sem vettem és máris tele voltak rajzolva a figuráim.


30 dkg lisztet, 10 dkg porcukrot, csipet sót, egy citrom héját, 15 dkg hideg vajat gyors mozdulatokkal összemorzsoltam (készítsétek vajjal, ne margarinnal, igazan megéri a befektetést). Belekevertem 2 tojás sárgáját és gyorsan készre gyúrtam (ha nem áll össze a tészta, tegyetek bele kevés tejfölt). Ne vacakoljatok vele, gyorsan dolgozzatok, ne melegedjen fel a vaj.
Fóliába csavartam és pár órára hűtőszekrénybe tettem a masszát.
Öklömnyi darabkákat tépkedve belőle, nagyon vékonyra, talán 4 mm-re nyújtottam, formákkal kiszúrkáltam és forró sütőben pár perc alatt világosra sütöttem őket.







Előkészítettem a díszítőanyagokat: a cukorkákat poharakba öntöttem, 10 dkg fehércsokit gőz fölött felolvasztottam, kettéosztottam, felét ételfestékkel színeztem, 10 dkg kakaóscsokit is felolvasztottam. Mindegyik csokiba tettem diónyi vajat és egy kanál tejszínt is. Megkentem a kekszeket az olvasztott csokoládékkal, megszórtam cukordísszel, majd miután megkötött a máz, akkor a tubusos cukordíszítővel befejeztem a cifrázást.


















Feleim, vegyetek és egyetek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése