2011. november 22., kedd

Szalámis csavar

Útra készülődtem nagybeteghez, idegen országba... Stresszeltem, ideges voltam, aggódtam, de mégis azt forgattam a fejemben, mit vigyek magammal a útra. Már rég piszkálta a fantáziámat ez a szalámis "csavar", ezért e mellett döntöttem.




Ismét egyszerű, de tényleg nagyszerű dolgot készítettem. 
Két csomag vajas tésztát szobahőmérsékleten kifagyasztottam. Kinyújtottam vékonyra az egyiket és megkentem pár kanál paradicsompasztával, amit babérlevéllel, borssal, csipet oreganóval 5 percig főztem. Közben ledaráltam 25 dkg nyáriszalámit, lereszeltem 25 dkg sajtot. Megszórtam a paradicsomos tésztát a szalámival, a sajttal, majd beborítottam a másik lap vajastésztával. 

























Alaposan lenyomkodtam, simítgattam a tésztát, megkentem egy egész felvert tojással, megszórtam szezámmaggal, majd kettőbe vágtam, utána meg 1 centi széles csíkokra metéltem. 
Egyenként megtekertem őket (közben potyogott belőle kevés szalámi, nem kell vele foglalkozni) majd sütopapirral bélelt tepsibe tettem őket. A tojással még egyszer átkentem a "csavarokat", ahol nem volt szezámmag oda mákot szórtam.


Forró sütőben pirosra sütöttem őket. 
Feleim, vegyetek és egyetek!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése