2011. november 2., szerda

Sütőtökös tiramisu

Rég nem készítettem semmi édeset, a múlt heti tejberizset leszámítva, de ugye az nem is édesség...
Pár éve "betört" hozzánk is ez a hosszúkás lopótök formájú sütőtök, ami ha nem is zamatosabb, finomabb az itthoni kerek, narancssárga testvérénél, de lényegesen könnyebb szállítani, kisebb kiszerelésben is kapható és könnyebb tisztítani. Így tehát egy tököcskéből lehet levest is, desszertet is főzni-sütni és nem is szakadtam meg a cipekedéstől. 


Tiramisut mindenki tud keszíteni, de leírom hogyan ízesítettem én sütőtökkel.
A kockára vágott fél kiló meghámozott sütőtököt feltettem főni cukros-fahéjas vízben, 10 perc alatt puha lett, leszűrtem, pürésítettem.
Közben kikevertem habosra 5 tojás sárgáját 5 kanál cukorral, vaníliaaromával és felvertem pici cukorral betonkeményre a fehérjét is. 


Aztán a tojáspépbe belekevertem a mascarponet, a sütőtököt és lazán a tojáshabot. 


A piskótákat (úgy 40 darabot) egyenként könnyedén belemártogattam cukros-vaníliás kávéba, a krémmel rétegezve leraktam egy szép tálba és behűtöttem egy éjszakára. 
Tálalás előtt fahéjjal szórtam meg.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése