2011. november 5., szombat

Lumaconi avagy csigatészta csirkehússal töltve

Tisztatészta, a "tésztáslány" óriás tésztakagylókat mutatott be a facebook oldalán amiket aztán különböző töltelékekkel receptként meg is jelentetett a blogján.  
Annyira guszták és kívánatosak voltak a kagylóformajú tészták, hogy több helyen is megpróbáltam vásárolni,  sikertelenül. 
Ellenben, rábukkantam a lumaconikra, ezekre az óriáscsigákra, amik pontosan a célomnak megfelelően tökéletesen tölthetőek voltak.
Mindegy, csiga vagy kagyló...



Egy fej hagymát felaprítottam és odatettem dinsztelődni kevés olajon. Amikor majdnem megvolt, hozzáadtam egy reszelt murkot, majd kicsivel később 30 dkg darált csirkemellet. ztam, borsoztam, kevergettem, sütögettem. Amikor már elpárolgott minden folyadék belőle, akkor ráöntöttem 4 összeturmixolt paradicsomot, kevéske vizet és készre főztem. Ahányszor szükséges volt, pótoltam az elfőtt vízmennyiséget. Amikor megvolt, rádobtam egy csokor apróra vágott zöldpetrezselymet



Közben sós vízben 5 percig félpuhára-keményre főztem 25 dkg lumaconi tésztát, leszűrtem és alaposan lecsepegtettem. Majd következett a "szórakozás", a kihűlt csigák hasába kiskanál segítségével betöltöttem a húsos tölteléket.



Közben elkészítettem fél liter tejből egy igen finom bechamel mártást, felét egy tűzálló tál aljára terítettem, ráhelyeztem a csigácskáimat, beborítottam a maradék szósszal, megszórtam reszelt sajttal és lefedve 15 percig, majd kitakarva 5 percig sütöttem a sütőben.
Az íze és a kinézete felülmúlta minden várakozásomat, ez az adag 4 személy részére elegendő.





Feleim, vegyétek és egyétek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése