2011. november 27., vasárnap

Csokitorta birsalmával és mogyoróval


Sacher tortát szerettem volna készíteni, de nem volt itthon csak 10 dkg csokim, akkor meg inkább úgy gondoltam, sütök egy krémes csokitortát amibe baracklekvár helyett birsalmalekvárt fogok tenni, a tetejét meg pirított mogyoróval fogom megszórni.

A tortalaphoz felvertem 5 tojás fehérjét  5 kanál cukorral. Közben az 5 tojás sárgáját habosra kevertem 5 kanál cukorral, hozzáadtam 2 kanál kakaót, 10 dkg olvasztott vajat, egy sütőport , 4 kanál lisztet, lazán belekevertem a kemény tojásfehérjéket, vajazott, lisztezett tortaformában megsütöttem. Miutan kihűlt kettévágtam és megkentem mindkét lapot birsalmalekvárral.


A krémhez megfőztem 4 dl tejjel egy csokipudingot, kihűtöttem. Habosra kevertem 15 dkg vajat 10 dkg porcukorral, a kihűlt pudinggal és 10 dkg jó minőségű csokoládéval, amit gőz fölött megolvasztottam.





A lekváros tésztalapot megkentem csokikrémmel, rátettem a másik lapot és bevontam a tortát a maradék krémmel.
Megszórtam pirított, durvára tört mogyoróval.



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése