2011. október 26., szerda

TEJBERIZS

Ismert tény, hogy bármit és bárhogy főzök, apukám nem igen eszik belőle. Vajon velem vagy a főztömmel van a baj? Ez alól kivételt 2 étel képez, a zöldségleves csirkeaprólékkal és a tejberizs. Képzelhetitek, majd mindig van a hűtőben ebből a két ételből.
Mi tagadás, én is nagyon szeretem, édesanyám is majdnem így készítette.
Feltettem a tűzre egy olyan edényt, amiről tudtam, hogy nem kap le benne a tej. Beleöntöttem 8 dl tejet, hozzádobtam egy rúd fahéjat, fél rúd vaníliát (vagy később a cukros tojássárgájával vaníliás cukrot), egy narancs héjat (reszelve, vagy csíkba hámozva), egy csipet sót és felforraltam. 



Hozzászórtam egy bögre (2,5 dl), a kávédaralóban picit összeaprított rizset és addig főztem amíg megpuhult. Ha a rizs még kemény de a folyadékot már felszívta, bátran öntsünk hozzá még tejet. Amíg a rizs főtt, addig kikevertem 2 tojássárgát 5 kanál cukorral, a fehérjét meg felvertem jó keményre pici citromlével. A megfőtt rizsbe beleöntöttem a cukros tojássárgáját úgy, hogy pár kanál forró rizsmasszát ráöntöttem a tojássárgára és csak utána vegyítettem össze az egészet. Ez azért fontos, hogy a tojássárga ne csapódjon ki. Pár percre visszatettem a tűzre és szaporán kevergettem, utána még forrón lazán belekevertem a tojássárgás-cukros rizset a tojáshabba.


Forrón vagy hidegen, fahéjjal vagy kakaóval megszórva, lekvárral vagy gyümölcsszósszal, borsodóval vagy vaníliamártással, bárhogy finom csemege.



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése