2011. október 21., péntek

Petrezselyem krémleves buggyantott tojással

Újabb kedvencem, a petrezselyem krémleves. Mártátol kaptam egy hatalmas zacskó petrezselyemlevelet, csak úgy "lekaszálva" a kertjéből (tőle kapom a legszebb csokrokat, felülmúl minden virágkompozíciót). Nagy részét megtisztítottam a benne kószáló giz-gaztól, megmostam, felaprítottam és külön a levél, külön a szár kategóriában lefagyasztottam. Legalább Karácsonyig lesz zöldfűszerem.  




Ebben a petrezselyembőségben gondoltam, mennyire finom lehet a levese is, erről ugyancsak Márta mesélt nekem évekkel ezelőtt s habár nem emlékeztem a receptjére pontosan, tudtam, hogy összedobok én is egy finomat. 



Nem kellett hozzá semmi más mint 2 hatalmas csokor zöldpetrezselyem szárastól, egy közepes fej vöröshagyma, 3 kanál olaj, 1 liter zöldségalaplé (akár kockából is), 1 krumplitejföl vagy tejszín, úgy 3-4 kanál, só, bors, kis kanál ecet.
Az apróra vágott hagymát megdinszteltem az olajon, majd picit pirítgatva mellédobtam a petrezselyemzöldet, az apróra kockázott  krumplit, felöntottem az alaplével és 10 percig főztem. A tűzről lekaptam, belemerítettem a botmixert, prrrrr, apróra, krémesre turmixoltam.  Tejfölöztem, borsoztam  és még egy percig visszatettem a tűzre egyet lobbanni. 
Közben egy kisebb láboskában ecetes vizet forraltam és egyenként belecsúsztattam a feltört tojásokat, fakanállal összehajtogattam a szétszaladni igyekvő tojásfehérjét, 3 percig főztem közepes tűzön, szűrőkanállal kivettem és a forró levessel tálaltam. 




A recept megjelent a Recepttár Magazinban is!




Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése