2011. október 22., szombat

HÚSGOMBÓCOS SPAGETTI

Teljesen ki vagyok bukva magamból, állandóan a blogot piszkálgattam, fényképeket rendezgetettem, fésülgettem és közben rohangáltam ki a kajával az erkélyre, ahol a "fotóstúdióm" van (természetes fény), Kisildi facebook oldalt nyitottam (új jelszavak, új emailcímek). Mire mindezt befejeztem nem tudtam többé bejegyzést készíteni a bloggra, csak úgy "kívülről" néztem be a pici újszülöttemre.  Szinte sírva fakadtam, gombokat nyomogattam, a gyatra angol tudásommal igyekeztem megérteni a sok lehetetlent, amikor csak egyszerre voilá`, sikerült. Épp időben, hogy a mai nagyon finom ebédemet megosszam veletek:
40 dkg darált húst összegyúrtam egy beáztatott és kicsavart  zsemlével, egy tojással, sóval, borssal, zöldpetrezselyemmel, majd betettem a hűtőbe picit pihenni.  


Úgy fél óra múlva diónyi golyóbisokat bügyörgettem a masszábol és mivel rettenetesen ragadtak, picit beliszteztem őket. 


Egy szép nagy fej hagymát apróra vágtam, olajon megdinszteltem, pár cikk zúzott fokhagymával megfejeltem és amikor már majdnem barnulni kezdett, hozzáadtam fél liter paradicsomsűrítményt, sóztam, borsoztam,  bazsalikomot morzsoltam bele és beledobtam  2 babérlevelet is.  Amikor becsületesen rotyogott  felhígitottam egy jó pohár vízzel, rászórtam egy jó kanál cukrot (hogy elvegye a paradicsom savasságát) és belesüllyesztettem a húsgolyókat. 


Nos, innentől kezdve már csak néha kevergettem (óvatosan) és  még egyszer pici vízzel felöntöttem. A gombóckák felszívják a levet, pótolni kell vízzel.  
Amíg a húsgolyók párolódtak, addig kifőztem sós vízben 3/4 csomag spagettit, csak úgy al dente-re, ahogy illik.



Az ebéd elkészült, egyszerű és nagyszerű, pici reszelt sajttal megszórtam. úgy tálaltam. 
Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése