2011. október 24., hétfő

Chili NO carne

Ahogy Hyppolit mondta, hogy a hagyma mellé is hagymát eszik, nos én babot babbal, (vagyis szemespaszulyt szemespaszullyal) ha lehet. Legyen az leves, főzelék, saláta, mindenben kedvelem a paszulyt, főképpen a szemeset, nyáron alig várom, hogy megjelenjen a piacon a frissen fejtett, hmmmm.....
A húst nem igazán szeretem, ezért kigondoltam egy olyan chilisbab változatot, ahol a húst paprikával helyettesítettem, a fűszerezését meg megfejeltem egy kis forró olajban kipattogtatott mustármaggal. Az eredmény mindent felülmúlt, íme a recept:



2 jó nagy fej hagymát felkockáztam, fél poréhagymát felaprítottam és odatettem dinsztelődni pár kanál olajon. 


Amikor már úgy éreztem elég üveges, akkor rádobtam pár cikk apróra vágott fokhagymát, apróra morzsolt szárított chilit (óvatosan), egy jó kiskanál mustármagot és hagytam amíg az apró sárga gyöngyöcskék "megpattogjanak" egy kicsinykét a hőtöl. 
Akkor hozzáadtam 3 felkarikázott paprikát és tovább kevergetve puhítottam. Amíg ezek történtek a lábosomban, addig pár pillanatra lobogó forró vízbe dobtam 4-5 paradicsomot (helyettesíthető paradicsomkonzervvel), lehúztam a héját és felkockáztam, majd rádobtam a hagyma-paprika keverékre. ztam, borsozta, kevés köménymagot is tettem belé, pirospaprikát is keveset, épp a színe kedvéért, majd felöntöttem 2 dl sörrel (helyettesíthető vízzel). Ha a levét elfövi pótolni lehet kevéske vízzel.
Az előző este beáztatott szemespaszulyt sós, babérleveles vízben puhára főztem egy egészben hagyott hagyma kíséretében.


 Végezetül összekevertem a megfőtt, leszűrt paszulyt a "lecsómmal". Maceszgombóccal ettem, higyjétek nekem, nagyon finom  volt.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése