2011. október 22., szombat

ALMÁS RÁCSOS

Ugyebár semmi extra nincs ebben a desszertben, egyszerű omlóstészta, reszelt alma, mégis nagyon szeretem. 
Mivel mindenki ismeri, csak röviden jegyzem le:




Olyan 2 kilónyi almát megreszeltem (én biza a héját rajta hagytam) és összekevertem annyi cukorral, amennyivel elég édesnek éreztem, itt nem méricskéltem semmit, megszórtam őrölt fahéjjal és lassú tűzön rotyogtattam úgy negyed órácskát.
1 margarint (azt hiszem 25 dkg) összemorzsoltam 3 bögre liszttel, 1 bögre cukorral, 1 citrom reszelt héjával, 1 sütőporral, 1 tojssal és gyors mozdulatokkal összegyúrtam annyi tejföllel amennyit felvett.   Fóliába csomagoltam és be a hűtőbe, legalább egy órára pihenni. Addig hűlt az alma.
A tészta háromnegyedét kinyújtottam, sütőpapíros tepsibe tettem, megszórtam jó bőven prézlivel (darált dió jobb lett volna, de nem volt), rásimítottam az almát és berácsoztam a maradék tésztából derelyevágóval kicsíkozott szalagokkal. Tojással megkentem, cukorral megszórtam, előmelegített lerben megsütöttem.


Feleim, vegyetek és egyetek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése